PCA nieuws 21 06 2016 foto1Citroën is van oudsher synoniem met het begrip comfort - niet voor niets een Frans woord. Onder de nieuwe term Advanced Comfort, wat wel uitermate Engels klinkt, introduceert Citroën een reeks maatregelen waarmee het haar leidende positie op comfort-gebied wil onderstrepen. 

PCA nieuws 21 06 2016 foto2

Het is maar goed ook dat Citroën een beetje rumoer maakt rondom het begrip comfort. In deze tijd, waarin auto's alleen maar hardere veren en stuggere dempers lijken te krijgen, mag je best eens roepen dat je je van de rest onderscheidt. En het is nodig, want Citroën heeft enige tijd geleden afscheid genomen van het beroemde en unieke hydropneumatische veersysteem. Niet omdat het niet meer voldeed, maar omdat het andere (goedkopere) manieren heeft ontwikkeld waarmee Citroëns ook uiterst aangenaam over de weg zoeven. Bovendien, zo zeggen de ingenieurs van het merk, is comfort een aspect dat veel meer variaties kent dan veercomfort alleen. Dat leggen we uit.

PCA nieuws 21 06 2016 foto3

Ergonomie is ook comfort
Bij Citroën beschouwen ze comfort als een verzamelnaam voor alle aspecten die een rol spelen bij de manier waarop de inzittenden een auto ervaren. Dan gaat het niet alleen om de manier waarop het onderstel afrekent met hobbels en kuilen, maar ook om bijvoorbeeld de geluidsproductie van de motor, de wind en de banden, de stabiliteit van de carrosserie, het zicht rondom en tal van ergonomische aspecten, zoals de bediening van allerlei knoppen en schakelaars, de instap en de kwaliteit van de stoelen. Citroën heeft zich ten doel gesteld om op het gebied van comfort opnieuw de maatstaf te zijn. En dat bij alle modellen, dus vanaf de C1.

PCA nieuws 21 06 2016 foto4

Cactus, Picasso
De comfort-aspecten zijn ingedeeld in een vier categorieën. De eerste is 'driving comfort' en gaat over het uitbannen van stoorzenders van buitenaf, inclusief vibraties van motor en onderstel, zodat de auto een cocon van comfort wordt. De tweede is 'living comfort' en gaat over het verblijf in een ruim en functioneel interieur met een ingenieuze indeling. De derde categorie is 'functional comfort' en gaat over slimme elektronische systemen, die de bestuurder ondersteunen bij zijn taak. Als vierde en laatste groep is 'comfort of mind' bedacht; dit gaat over het creëren van rust tijdens het rijden door bijvoorbeeld alleen de hoogst noodzakelijk informatie met de bestuurder te delen. Dit concept is al toegepast in de C4 Cactus. Citroën noemt de actuele C4 Picasso als het model uit de bestaande range die het nieuwe comfort-denken als beste benadert. Dat belooft veel goeds voor de toekomst!

Peugeot 3008 SUV APK Actie Tensen citroen_ds

Peugeot 3008 SUV verkozen tot Car of the Year 2017

Citroën, DS en Peugeot pakken uit op Salon Genève 

Aangesloten

bovag-aangesloten-zijbalk logo liggend hetautoservicenetwerk

leasem logo


Social Media

Volg Auto Tensen Enkhuizen op social media

icon-facebook

PCA: Gewoon Goed!

Lees meer

Waarom PCA?

  • Service & Kwaliteit staan voorop

  • BOVAG erkende keurmeesters

  • Jong gebruikt & Nieuwe auto verkoop

  • Merk Onafhankelijke Autobedrijf

  • Vaste Lage Prijzen

PCA nieuwsbrief

Vul uw e-mail adres in om onze nieuwsbrief te ontvangen:

E-mail adres:

Wij gaan zorgvuldig met uw gegevens om, zie onze privacy policy aan de onderzijde van deze pagina.

pca-airco-ventilatie

pca-voordelig-veilig

pca-gratis-apk-grote-beurt

Copyright 2019 © Auto Tensen Enkhuizen | PCA Dealer